29-12-2019 - Cap del Clòsos - Val d'Aran
03-01-2020 - Font Blanca i Besalí per Vall de Rialb
03-01-2020

Esperonats amb la Piulada de @kalamontse del dia 28-12 ens animem a provar sort. D'entrada rebaixem expectatives i no farem cims. Només creuar 5 colls que ja està prou bé.

Sortint de l'aparcament de Vallter 2.100 progressem prop de pistes i ens trobem neu dura/gelada. El panorama canvia fora pistes i només ens trobem neu dura. Pugem a la Marrana sense ganivetes i força ben innivat per fer casi 4 setmanes que no neva.

Breu descens i posterior flanqueig pels Aigols Podrits, neu dura molt agradable a la progressió, el sol del matí fa que transformi el mantell lleument. Els gruixos són mínims 10cm els justos per no rascar... sort de la neu dura!

Passem de llarg la cabana de tirapits fins al Portell. Primers 5 metres de descens sense neu suficient per girar. Ens calcem els esquís i ens trobem una meravella de neu pols/dura fins a l'estany negre de carançà.

Seguim fins la capçalera de l'Estany de Truites, la neu s'està transformant cada cop més a cota 2.300m.

Remuntem per cares oest amb clapes gelades (ganivetes) per assolir la coma de l'infern. Un cop allà remuntem la Coma fins els últims metres del coll de comamitjana, on ens hem de descalçar els esquís 3 minuts.

El millor descens del dia el fem a la cara E del Pic Alt de Comamitjana amb un polsim espectacular. Remuntem novament pel coll entre el Freser i el Bastiments.

Neu insuficient per flanquejar directes fins a la Marrana, però ens ensortim i ens toca remar poc fins al coll.

A partir de les 2 han arribat núvols alts que han aturat la transformació de la neu, per sort!